» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. معرفی کتاب

 معرفی کتاب:
این اثر ترجمه و نگارش کتاب ارزشمند نهج الفصاحه است که با عنوان پرتویی از پیام پیامبر(ص) به چاپ رسیده است. تاکنون ترجمه‌های بسیاری از مترجمان این اثر منتشر شده است که در این ترجمه، تلاش بر آن بوده به فارسی روان جهت استفاده نسل جدید، متن بایسته‌ای تهیه‌ شود.از امتیازهای این کتاب تهیه فهرست موضوعی برای آن است که علاقه مندان به مطالعه، می‌توانند با استفاده از آن، به موضوعات مورد نظر خود در کم ترین زمان دست یابند. مترجم درباره این کتاب می‌نویسد: کتاب حاضر که برگردان و نگارش تازه‌ای از مجموعه‌ای عظیم و نفیس نهج الفصاحه می‌باشد، فرهنگی از حکمت‌های محمد(ص) به همراه شماری از خطبه‌ها و تمثیل و ترسیم‌های آن حضرت است که به لطف خدا، ترجمه و نگارش یافته است. گفتنی است افتخار گردآوری نهج الفصاحه پیش از هر کس، از آن نویسنده بزرگوار، استاد فقید، آقای پاینده است... ما در کار خود از کتاب او بسیار بهره می‌بریم... در این برگردان نگارش و سامان دهی تازه به این مجموعه گران سنگ، به مهر خدا و یاری او، این گام‌های لرزان به وسیله‌ این دفتر برداشته شده است:
1. برگردان و نگارش تازه‌ای از نهج الفصاحه به زبان روز و به صورت گویا و دل نشین
2. افزودن ترجمه و نگارش روایات از آغاز تا انجام و سامان دهی آن بر اساس حروف الفبا.این کتاب در چند بخش به این صورت سامان داده شد:
الف) کلمات قصار یا حکمت‌ها
ب) خطبه‌های پیامبر
ج) تمثیل‌ها و ترسیم‌های آن حضرت
3. جداسازی و سامان دهی واژه‌ها و جمله‌های متن به ویژه در بخش خطبه‌ها و تمثیل‌ها
4. اعراب گذاری کامل آیات و روایات
5. اصلاح برخی غلط‌های تایپی و چاپی موجود در نسخه‌های اصلی
6. فراهم آوردن نمایه‌ای از مفاهیم و موضوعات طرح شده، نشانگر آن است که در این کتاب ارزشمند، به جز درس‌ها، آموزه‌ها، نکات و لطایف بسیار، از صدها موضوع مهم و حساس سخن رفته است.لازم است گفته شود مجموعه حکمت‌های ارائه شده در این اثر در بخش اول کتاب، بیشتر از 3227 مورد است که در قالب الفبایی تنظیم شده است و به همراه حدود 550 موضوع تدوین یافته است.
برخی از عنوان‌های کلی موضوعات آن عبارتند از: ملایمت یا نرمش مومن، وصف نشانه‌های مرگ مال و دارایی، ثروت و ثروتمندگناه، خطا و نافرمانی، بزه و جرم و جنایتکار، پیشه و شغل قرآن فقیر و نیازمندعلم و دانش عالم و دانشمندصدقه و انفاق و ره آورد آن شرّ و بدی دروغ یا کلید گناهان زن و حقوق و وظایف آن ستایش و ستایشگرزبان و زبان‌آوری رزق و روزی رحم و بخشایش دین و آیین دوست و دوستی و...دنیا و دنیاگرایی دعا و نیایش در بخش دوم، یعنی بخش خطبه‌ها، دوازده خطبه از حضرت رسول(ص) به چشم می‌خورد.
در بخش سوم، پانزده موضوع در مورد مثال‌های حکیمانه آمده است. در بخش چهارم ویژه نمایه‌های موضوعی است. بیش از 610 موضوع به صورت الفبایی به چشم می‌خورد که در زیر هر یک از آنها، چند روایت مهمّ پیامبر(ص) آمده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 15 آبان 1397 | 11:8 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.